Introducerea posibilității de transmitere prin curier a permiselor de ședere/avizelor de muncă
Inspectoratul General pentru Imigrări va avea opțiunea de a transmite, la cerere, prin curier, avizele de muncă și permisele de ședere către angajatori, respectiv cetățeni străini care locuiesc în România, conform legii recent adoptate.
Legea nr. 247 pentru modificarea și completarea unor acte normative privind documentele de ședere eliberate cetățenilor Uniunii Europene și membrilor de familie ai acestora, precum și în domeniul străinilor.
Prin acest act normativ, se introduc următoarele prevederi:
- Cetățenii străini pot opta pentru transmiterea prin curier la domiciliu sau reședința din România a permisului de ședere, cu suportarea de către aceștia a cheltuielilor de expediție.
- Similar, la cerere, avizele de angajare în muncă/detașare se pot transmite prin curier la sediul angajatorului/beneficiarului prestării de servicii din România. În plus, aceștia au obligația de a plăti taxa de eliberare a avizului de muncă la momentul depunerii cererii, și nu la ridicarea avizului, cum este în prezent. În caz de refuz, taxa se poate recupera în condițiile legii.
- Prevederile menționate mai sus intră în vigoare în 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii, respectiv în data de 26 septembrie 2022.
Photo credit freepik.com